ویژه برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان چهارمحال و بختیاری تشریح شد / از جشنواره فجرانه و نشست های تبیینی تا روزشمار خدمت در مساجد
ويژه برنامه هاي کميته مساجد ستاد دهه فجر استان چهارمحال و بختياري تشريح شد / از جشنواره فجرانه و نشست هاي تبييني تا روزشمار خدمت در مساجد
در نشست مسئولین کمیته های دهه فجر استان

ویژه برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان چهارمحال و بختیاری تشریح شد / از جشنواره فجرانه و نشست های تبیینی تا روزشمار خدمت در مساجد

محمدرضا مظاهري در نشست مسئولين کميته هاي دهه فجر استان، ويژه برنامه هاي کميته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي استان چهارمحال و بختياري را تشريح کرد.
شناسه خبر : 44051 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از چهارمحال و بختیاری نشست مسئولان کمیته های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت چهل و چهارمین فجر انقلاب در محل استانداری چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسئول ستاد دهه فجر استان و مسئولان کمیته های 25 گانه ستاد دهه فجر و با حضور محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری و مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان برگزار شد.                                                                                           

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در این نشست به تشریح برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان پرداخته و افزود: ویژه برنامه های دهه فجر اسلامی امسال در سه حوزه تبیینی، ترویجی و تبلیغی و با رویکرد حکمرانی مردمی از مساجد برگزار خواهد شد.                                                                                                                                                                                                                      

وی به برگزاری پویش «سهم من» اشاره کرده و افزود: در این پویش که با هدف مقابله با تلاش دشمن در از بین بردن عزت نفس ملی و نادیده گرفتن کارآمدی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران طراحی گردیده است و شرکت کنندگان در این پویش به معرفی دستاوردهای و پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف در قالب یک فیلم یک دقیقه ای پرداخته و با استفاده از کلیدواژه « #سهم من » به نقش خود در رشد و بالندگی انقلاب اشاره کرده و در فضای مجازی منتشر می کند.

 

مسئول کمیته مساجد ستاد گرامیداشت ایام ا... دهه فجر انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  آذین بندی و فضاسازی مساجد همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و پخش سرودهای انقلابی از ماذنه مساجد منتخب استان همزمان با ورود بنیانگذار انقلاب به میهن اسلامی برگزار خواهد شد، ادامه داد: برگزاری تریبون آزاد مردمی و ایجاد فضای پرسش و پاسخ با حضور مسئولین و سخنرانان در دهه فجر انقلاب اسلامی در مساجد، مسابقه کتابخوانی چُغُک، اجرای طرح «به وقت مسجد، به افق انقلاب» و برگزاری طرح «نقش پرچم» با دایر کردن غرفه گریم کودکان و نوجوانان شرکت کننده در راهپیمایی با طراحی نقش پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، تجدید میثاق اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با آرمان های امام خمینی(ره) و نظام مقدس جمهور اسلامی از طریق چاپ بیانیه و امضای طومار در مساجد و نمایش آن در راهپیمایی 22 بهمن از دیگر برنامه های کمیته مساجد در چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی است.

 

وی ادامه داد: رویداد «بچه های مسجد» درایام ا... فجر انقلاب اسلامی ویژه نوجوانان و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد در رشته موضوعات فرهنگی، هنری اجتماعی و ورزشی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شهرکرد برگزار خواهد شد که مجری این رویداد، کانون فرهنگی هنری شهید چمران از مسجد و حسینیه اعظم شهرکرد می باشد که پنج مسجد و کانون مرکز استان با این کانون در اجرای آن مشارکت خواهند داشت.                                                              

                                                                                                               

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری افزود: تولید سرود توسط گروه سرود نسیم صبای شهرستان لردگان، تکریم خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم ، برگزاری مسابقه و ایستگاه نقاشی ویژه کودکان با موضوع انقلاب اسلامی، راه اندازی کاروان قرآنی انقلاب در مساجد، بیان دستاورد های انقلاب اسلامی از زبان مردم و پیشکسوتان به صورت خاطره گویی، برگزاری عصر شعر انقلاب و برگزاری ویژه برنامه روزشمار خدمت در مساجد از دیگر ویژه برنامه های اجرایی کمیته مساجد چهارمحال و بختیاری در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

                                

وی با تصریح بر اینکه در راستای جهاد تبیین با هدف بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و امیدآفرینی سلسله نشست های تبیینی با عنوان طرح 10 شب، 10 مسجد در مرکز استان و شهرستان ها برگزار می شود که از مهمترین برنامه های اجرایی هرسال کمیته مساجد است.

 

مظاهری بر استفاده از فرصت اعتکاف در ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی امسال تاکید کرده و افزود: در سه روز اعتکاف ماه رجب از سخنرانان ویژه برای تبیین کارآمدی نظام برای نوجوانان و جوانان استفاده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: برگزاری همایش تبیینی، ترویجی دختران روح ا... در سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) در محل امامزادگان حلیمه خاتون وحکیمه خاتون (س) و توزیع بسته های معیشتی و برگزاری مرحله هفدهم توزیع بسته های گوشت متبرک قربانی با مساعدت برنامه تلویزیونی سمت خدا و موسسه خیریه حضرت خدیجه (س)، برگزاری جشنواره فجرانه، فضاسازی و آذین بندی مساجد، برگزاری سلسله نشست های« نماز و گفتمان انقلاب اسلامی»، برگزاری نشست های «گفتمان نماز و مهدویت» و تجلیل از فعالان نماز و همیاران مساجد (مکبرین، موذنین و مروجین نماز)، اختتامیه جشنواره «فجر تا فجر» و مسابقه کتابخوانی از سیره و زندگانی حضرت زهرا (س) را از دیگر ویژه برنامه های کمیته مساجد در چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی دانست.