کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بام ایران با دست پُر به استقبال بهار می‌روند
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بام ايران با دست پُر به استقبال بهار مي‌روند

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بام ایران با دست پُر به استقبال بهار می‌روند

مظاهري، در گفت‌وگويي با خبرنگار حوزه، به تشريح ويژه‌برنامه‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان چهار محال و بختياري در ايام نوروز پرداخت و گفت: بچه‌هاي مسجد با دست پر به استقبال بهار مي‌روند.
شناسه خبر : 45666 تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان چهار محال و بختیاری: محمدرضا مظاهری، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بیشتر شهرستان‌های استان فعال هستند و ویژه برنامه‌هایی را برای ایام عید نوروز و ماه ضیافت الهی تدارک دیده‌اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری جشن سبزه، کمک به برگزاری ایستگاه‌های سلامت ویژه مسافرین، راه اندازی نمایشگاه‌های هفت سین از دستاوردهای اعضای کانون‌ها، جمع آوری کمک‌های مردمی به جهت تأمین بسته‌های معیشتی و گوشت قربانی و توزیع بین عزتمندان برنامه‌های ویژه عید نوروز است.


وی برگزاری محافل انس با قرآن کریم و کرسی‌های تلاوت، برگزاری شب شعرکریم اهلبیت(علیهم السلام)، اجرای طرح ذبح قربانی به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) در قالب طرح «هر مسجد، یک قربانی»، دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از نخبگان مسجدی و فعالان فرهنگ و هنرمساجد را نیز از برنامه‌های کانون‌های مساجد در ماه مبارک رمضان معرفی کرد.


مظاهری بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و ادبی نیز از جایگاه ویژه‌ای در این کانون‌ها بهرمند هستند لذا مراسماتی از قبیل بازخوانی سرود «بهار همدلی و مهربانی» توسط کانون فرهنگی هنری نسیم صبا، اجرای مسابقه ادبی «دل نوشته‌های رمضان با خدای مهربان»، مسابقه کتابخوانی پیامکی «حفظ سلامت در روزه‌داری»، معرفی کتاب‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان و زندگانی امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امیرالمومنین علی (علیه السلام) و اجرای سرودهای میدانی در مساجد و معابر در روز ۱۵ رمضان برای این ایام برنامه‌ریزی شده است.


رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: برپایی ایستگاه و مسابقات نقاشی، حفظ، کلیپ تصویری از قرائت، رونویسی و خلاصه نویسی کتب، خوشنویسی و ... ویژه برنامه‌های کودکان و نوجوانان و اعضای کانون‌ها هستند که در این ایام برگزار می‌شوند.


وی به برنامه‌های همگانی اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش کتابخوانی«بهار موعود» شامل مسابقه کتابخوانی از محتوای کتاب« شرح دعای سلامتی امام زمان (عج)» تألیف حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، اجرای طرح «من نهج البلاغه می خوانم» و دیگر مسابقات کتابخوانی را نیز از جمله طرح‌های جامع دانست.


برگزاری کلاس‌های آموزشی در مساجد


وی افزود: طرح نهج‌البلاغه‌خوانی و تبیین سخنان امام علی(علیه السلام) هرهفته یک جلسه تحت عنوان (حکمت خوانی) و کلاس‌های آموزش قرائت اذکار نماز توسط ائمه جماعات و مربیان و اساتید در مساجد برگزار می‌شود.


مظاهری به غبارروبی مساجد، تکریم نخبگان قرآنی، برگزاری جشن روزه اولی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: جلسات سنتی قرآن کریم، تلاوت سوره‌های خاص در شب‌های، طرح حفظ موضوعی هفته‌ای یک آیه همراه با آزمون و مسابقه، تبیین آیات توسط ائمه جماعات و مربیان و اساتید قرآنی و جزء خوانی قرآن کریم را نیز به عنوان برنامه‌های قرآنی مساجد معرفی کرد.


راه اندازی کانال‌های قرآن و عترت در فضای مجازی


وی بیان داشت: هر مسجد یا کانون یک کانال با هدف اطلاع رسانی برنامه‌ها و نشر معارف در زمینه قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اهل بیت علیهم السلام، احکام، مناسبت ها و ... کانالی را در فضای مجازی راه‌اندازی می‌کند.


برگزاری طرح سفره کریمانه


مظاهری بیان کرد: افطاری ساده با مشارکت اهالی محله و کانون، جمع آوری کمک‌های مردمی و تأمین بسته‌های معیشتی و گوشت قربانی و توزیع بین نیازمندان، برگزاری جشن‌ میلاد کریم اهل بیت و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های فرهنگی کانون‌ها است