راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در ۱۵۰ مسجد چهارمحال‌وبختیاری
راه‌اندازي پايگاه‌هاي قرآني در ۱۵۰ مسجد چهارمحال‌وبختياري
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان چهارمحال‌وبختیاری

راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در ۱۵۰ مسجد چهارمحال‌وبختیاری

مظاهري با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبري درباره تبديل مساجد به پايگاه‌هاي قرآني، گفت: در همين راستا کارويژه «مسجد، پايگاه قرآني» مورد تأکيد و توجه فعالان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد قرار گرفت و راه اندازي ۱۵۰ مسجد به‌ عنوان پايگاه قرآني هدف گزاري شده است.
شناسه خبر : 46991 تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌ و بختیاری با حضور در نمایشگاه قرآن این استان، گفت: در این غرفه‌ دستاوردهای فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد در معرض نمایش قرار گرفته و نیز تألیفات بچه‌های مسجد در استان و کشور معرفی شده است.


وی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی مسجدمحور نیز در این غرفه‌ در قالب تصاویر به معرض دید عموم گذاشته شده است؛ همچنین برنامه‌هایی نظیر اجرای سرود بچه‌های مسجد با موضوعات قرآن و نماز در حاشیه نمایشگاه قرآن برگزار خواهد شد.


مظاهری به حضور کارشناس مذهبی در غرفه کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این غرفه پاسخ‌های خود را دریافت کنند


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان بیان کرد: ۲ کارویژه را در دستور کار قرار داریم که مطالبه مقام معظم رهبری ناظر بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی در قالب کارویژه «مسجد، پایگاه قرآنی» مورد تأکید و توجه فعالان کانون‌های مساجد قرار دارد تا اجتماع قلوب با محوريت قرآن و مسجد محقق شود که در این راستا، ۱۵۰ مسجد در استان به‌عنوان پایگاه قرآنی در نظر گرفته شده است.


مظاهری تأکید کرد: اتفاقات مبارکی ذیل این پایگاه‌های قرآنی در حال رخ دادن است که برپایی کرسی‌های تلاوت مجلسی مستمر، جلسات سنتی قرآن، جلسات آموزشی روخوانی، روانخوانی، حفظ و... همچنین نیز ایجاد گعده‌های قرآنی با محوریت ائمه جماعات مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی دومین کارویژه قرآنی کانون‌های مساجد را برگزاری مسابقات مدهامتان مطرح کرد و ادامه داد: این مسابقات در بخش‌های مختلف و متنوع برگزار خواهد شد که بخش‌های هنری با رویکرد اجتماعی‌سازی و عمومیت بخشیدن و فراگیر ساختن مفاهیم قرآن در کنار سایر بخش‌های معمول پیش‌بینی شده است.