نوای «یاحسین(ع)» گروه سرود کانون نسیم صبا از چهارمحال و بختیاری در راهپیمایی اربعین حسینی طنین انداز شد
نواي «ياحسين(ع)» گروه سرود کانون نسيم صبا از چهارمحال و بختياري در راهپيمايي اربعين حسيني طنين انداز شد

نوای «یاحسین(ع)» گروه سرود کانون نسیم صبا از چهارمحال و بختیاری در راهپیمایی اربعین حسینی طنین انداز شد

نظري گفت: اعضاي گروه سرود کانون فرهنگي هنري نسيم صبا مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان لردگان در راهپيمايي اربعين حسيني بار ديگر با اجراي سرود، نواي «ياحسين(ع)» را از نجف و کربلا به گوش همه جهانيان رساندند.
شناسه خبر : 51044 تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان چهارمحال و بختیاری، مهدی نظری افزود:  در راهپیمایی اربعین حسینی در نجف و در مسیرراهپیمایی تا کربلای معلی گروه سرود کانون فرهنگی هنری نسیم صبا با نوای یاحسین (علیه السلام) به اجرای سرود پرداختند.


مدیر کانون فرهنگی هنری نسیم صبا، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان لردگان افزود: از جمله سرود های اجرا شده در راهپیمایی اربعین حسینی سرود تولیدی «حرم الله» است که سرپرستی تولید آن با روح الله شهبازی، آهنگساز آن مرتضی حبیبی، تنظیم آهنگ آن با مجید نصری، مربی فنی، مهدی نظری است و شاعر آن محمدمهدی سیار و تدوین آن با سیدمحمد علی واثق بوده است.


وی با اشاره به اینکه اجراهای گروه سرود کانون فرهنگی هنری نسیم صبا شانزدهم شهریورماه مصادف با اربعین حسینی ادامه دارد، افزود: سرود تولیدی «مادرم اسمتو خوند توگوشم» با سرپرستی روح الله شهبازی و با تدوین حمیدرضا خوش اندام تهیه شده، دیگر سرودی است که در ایام پیاده روی اربعین حسینی در موکب ها اجرا می شود.


نظری گفت: بازخوانی سرود های «سفیر آفتاب» و «دریای آرامش» هم در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی و موکب ها انجام خواهد شد.

 

وی در پایان افزود: در تولید  و اجراهای سرود همواره این سخن مقام معظم رهبری سرلوحه کار گروه سرود کانون فرهنگی هنری نسیم صبا، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان لردگان است؛ که فرمودند: « سرود مثل هوای تازه، مثل هوای بهاری نفوذ می کند»