برنامه های کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در 19مهر
برنامه هاي کانون هاي مساجد چهارمحال و بختياري در لبيک به فرامين مقام معظم رهبري در 19مهر

برنامه های کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در 19مهر

مظاهري ويژه برنامه هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان چهارمحال و بختياري در لبيک به فرامين مقام معظم رهبري در 19مهر1391 را برشمرد که تجهيز و افتتاح کانون هاي فرهنگي هنري و کتابخانه هاي مساجد و برگزاري رويداد «ستاره هاي مسجد» از جمله اين برنامه ها هستند.
شناسه خبر : 52059 تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان چهارمحال و بختیاری محمدرضا مظاهری گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در 19مهرماه سال1391نقطه عطفی در انگیزه بخشی و تشویق مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به فعالیت ثمربخش در مساجد با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج به شمار می رود و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری با تلاش بیشتر به اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، هنری در مساجد اقدام می کنند.

                        
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری افزود: تاسیس، افتتاح و تجهیز کانون های فرهنگی هنری مساجد، دیدار مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با ائمه جمعه و امام جماعت مساجد، بازدید ازکانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد و عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا و تجدید پیمان بچه های مسجد با آرمانهای امام و شهدا از جمله ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت 19 مهر خواهد بود.

                                                                                                                                                 
وی با تاکید بر دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، یادگاران هشت دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و مدافعان وطن به مناسبت 19مهر، افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برپایی کرسی تلاوت، اجرای سرودهای میدانی و پاتوقی، برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، تقدیر و نجلیل از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، تجهیز کتابخانه های عمومی مساجد به قفسه کتاب، میز مطالعه، صندلی وکتاب از دیگر برنامه های اجرایی کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت 19 مهرماه خواهد بود.


مظاهری با اشاره به برگزاری رویداد «ستاره‌های مسجد» برای جذب جامعه نخبگانی مدارس به کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب های« جذب، سازماندهی، نشست، دوره وکارگاه، همایش و گردهمایی ویژه دهه هشتادی ها و‌نودی ها» افزود: این رویداد در راستای تحقق نهضت بازگشت به مساجد، هویت آفرینی، بازآرایی و بازآفرینی رویکردها با ایجاد شبکه ای منسجم از نوجوانان و جوانان در مساجد با پذیرش مسئولیت ها در قالب جوان سازی کادر کانون ها با جذب نوجوانان مستعد به کانون های فرهنگی هنری و توانمندسازی این قشر در طول سال با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و  پرورش با رویکرد ارتباط مدارس با مساجد با بهره گیری از ائمه جماعات و مبلغین طرح امین در مدارس و مساجد و با نگاه کادرپروری از نوجوانان 12 تا 17 سال برگزار می گردد.


 وی افزود:  رویش نسلی نو در مساجد متشکل از نوجوانان علاقه مند، مستعد و متعهد درکانون های فرهنگی هنری مساجد، بالندگی و ایمن سازی فضای فرهنگی استان با حضور موثر و هدفمند بچه مسجدی های دهه هشتادی ها و دهه نودی ها، ایجاد شبکه ای منسجم متشکل از ستاره های جوان در مساجد در قالب حلقه های فرهنگی هنری و تربیتی، تربیت روشمند نوجوانان با بازآرایی و بازآفرینی روش های نوین و مورد وثوق و متناسب با علایق نوجوانان در مسجد ومعرفی نخبگان حاصل از اجرای این طرح به جامعه جهت بکارگیری در مسئولیت های آینده در موضوعات مختلف از اهداف اصلی این رویداد است.

 

مظاهری ضمن اشاره به تلاش برای ایجاد زمینه های گسترش سطح همکاری با بسیج مساجد و محلات برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی در گام دوم انقلاب، افزود: ارتقای سطح تعامل بسیج وکانون های فرهنگی هنری مساجد اقدامی موثر برای پیشبرد فعالیت های مسجد محور است.


     
گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع روحانیون خراسان شمالی در 19 مهرماه 1391 فرمودند:


«من سفارش‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج...

این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند فراهم کنید، مطالعه کنید. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌هاى فرهنگى، هنرى بروید و پذیراى جوان باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا»