کادرسازی اولویت اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری
کادرسازي اولويت اصلي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان چهارمحال و بختياري
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کادرسازی اولویت اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری

احمدي در بازديد از ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد چهارمحال و بختياري گفت: کادرسازي و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد اولويت اصلي کانون ‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان چهارمحال و بختياري است.
شناسه خبر : 52560 تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  استان چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به همراه خادم یاران رضوی استان از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بازدید کردند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم حجت پناه به عنوان مدیرستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، با تقدیر و تشکر از زحمات 5ساله محمدرضا مظاهری در زمان تصدی مدیریت ستاد و حجت الاسلام یوسفی در 23 سال مدیریت مجموعه کانون های مساجد بر استفاده از تجربیات این افراد تاکید کرد.


وی افزود: برای حضور دهه هشتادی ها و دهه نودی ها در مساجد باید تلاش بیشتری صورت بپذیرد و برای کادرپروری و رونق مساجد که یک مساله جدی است، برنامه ریزی شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد یک ظرفیت بزرگ فرهنگی در استان هستندکه با 460باب کانون تمام مناطق استان را پوشش داده اند، افزود: با وجودکانون های خدمت رضوی با 19کانون تخصصی استانی و 60کانون محله ای این ظرفیت افزایش می یابد.


وی در پایان اظهار امیدواری کردکه در زمان تصدی مدیریت جدید اتفاقات خوب و مبارکی رقم بخورد و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در خدمت خادمان مسجد و خادم یاران رضوی است.


در ادامه محمدرضا مظاهری با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد بام ایران در این سال ها همواره در بام افتخارات کشوری بوده اند، افزود:  در اولین رویداد ملی فرهنگ و هنرمساجد کشور، استان چهارمحال  و بختیاری حائز رتبه برتر  در رشته ارتقاء فعالیت‌های قرآن و عترت» گردید.


وی ادامه داد: در طرح ملی ایران قوی در سال 1399 هم 6 کانون فرهنگی هنری از چهارمحال و بختیاری در رواق های فن آوری، کتاب، نمایش، دانش، قلم و ترنج موفق به کسب رتبه و 3 رابط کانون ها هم به عنوان رابطین برتر و شایسته تقدیر ویژه معرفی شده و 9 باب کانون فرهنگی هنری هم موفق به کسب امتیاز بالای 15000 شدند.


مظاهری افزود: در سومین رویداد ملی فرهنگ و هنرمساجد کشور، افتخارآفرینی کانون های فرهنگی هنری مساجد ادامه یافته و 9 باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان حائز رتبه های برتر، شایسته تقدیر ویژه و شایسته تقدیر در رواق های 12گانه شدند و 5 رابط کانون های استان در شبکه رابطین کشوری موفق به کسب رتبه برتر و شایسته تقدیر ویژه شده و 17 باب کانون هم امتیاز بالای 15000 کسب کردند.


وی افزود: در سال جاری هم 8 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد  چهارمحال و بختیاری  با قرار گرفتن در صدر جدول برترین های چهارمین رویداد ملی «فرهنگ و هنربچه های مسجد» رتبه های برترکشوری را به دست آورده اند.


حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم حجت پناه، مدیرستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در ادامه نشست گفت: خداوند را سپاسگزارم که توفیق داد تا خادم مسجد باشم و به تعبیری از سخنان امام خامنه ای (مدظله) اشاره کرده که فرموده اند: جذاب ترین مورد برای نوجوانان که  می خواهند جذب مسجد شوند این است که معنویت امام جماعت مسجد را ببینند.

 

وی به کادرسازی در کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرده و ادامه داد: در جمهوری اسلامی هرکسی در هر مکانی که فعالیت می کند، مشغول آبادکردن مملکت امام زمان(عج) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حجت پناه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد نعمت مسئولیت افزود: هرنعمتی که به انسان داده می شود، مسئولیتی هم به دنبال خود دارد و ان شاء ا... بتوانیم در آخرت پاسخگوی سوالات زمان مسئولیت خود باشیم و بگوییم که از ثانیه ثانیه زمانی که داشتیم، استفاده کرده ایم. 


 
پایان‌بخش این نشست قرائت صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام) و توسل به ساحت مقدس امام رئوف بود.