اجرای طرح چابک‌سازی کتابخانه‌های مساجد چهارمحال و بختیاری
اجراي طرح چابک‌سازي کتابخانه‌هاي مساجد چهارمحال و بختياري
از هفته کتاب شروع می شود

اجرای طرح چابک‌سازی کتابخانه‌های مساجد چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام حجت پناه گفت: در سي و يکمين هفته کتاب در سال 1402 اجراي طرح چابک سازي کتابخانه هاي مساجد چهارمحال و بختياري شروع مي شود
شناسه خبر : 52976 تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم حجت پناه افزود: زمان اجرای طرح چابک سازی کتابخانه های مساجد چهارمحال و بختیاری از سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «آینده خواندنی است» شروع شده و تا پایان سال اجرایی خواهد شد. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 300 کتابخانه ذیل کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان چهارمحال و بختیاری تاسیس گردیده و مشغول خدمت رسانی به عموم مردم در شهرها و روستاها هستند، افزود: ایستگاه مطالعه کتاب برای مراجعه کنندگان به ستاد استان ایجاد شده است تا ارباب رجوع از فرصت حضور خود در ستاد کمال استفاده را از «یارمهربان» داشته باشد. 

 

  وی با تاکید بر اینکه بچه های مسجد باید باعث کتابخوان شدن دیگران شوند؛ ادامه داد: این امر مهم مقدماتی دارد از جمله اینکه بچه های مسجد با کتاب خوب آشنا شده باشند.

 

حجت الاسلام حجت پناه با تشکر از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه های مساجد، افزود: کتابخانه های منتخب استان با چرخش کتاب ها در کتابخانه ها در طرح تبادل کتاب به استفاده بهتر از کتاب ها کمک خواهند کرد که این نیاز به خلاقیت و ابتکار بچه های مسجد دارد.

 

وی ضمن فراخوان ارسال ایده های چابک سازی کتابخانه های مساجد، افزود: بچه های مسجد ایده های خود را در اختیار دیگر کانون ها و کتابخانه ها قرار داده و ستاد استان ارائه کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال وبختیاری در پایان اظهار امیدواری کردند، با افتتاح و تاسیس کانون فرهنگی هنری مسجدالاقصی شاهد برگزاری برنامه های کانون ها و جشن هفته کتاب و کتابخوانی در همه مساجدعالم و خصوصا مسجدالاقصی باشیم.


 
گفتنی است، اجرای سرود های میدانی و پاتوقی، اجرای طرح «نذرکتاب» شامل جمع آوری و اهدا کتاب به کتابخانه های مساجد، اجرای طرح «گردش کتاب» با تبادل کتاب ها در کتابخانه های عمومی مساجد استان به ویژه کتابخانه های مساجد روستایی و عشایری، برپایی نمایشگاه های محله محور کتاب، برگزاری جلسات معرفی و نقد کتاب، اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه های منتخب، تجهیز کتابخانه های مساجد به کتاب، قفسه کتاب، میز مطالعه و صندلی و برپایی کرسی های نقد و بررسی کتاب از جمله ویژه برنامه های کتابخانه های مساجد استان چهارمحال و بختیاری در هفته کتاب است.