تلاش کانون‌های‌ مساجد برای احیای نقش محوری مسجددرجامعه است/یکی از نقش‌های کانون‌ها کادرسازی برای انقلاب است
تلاش کانون‌هاي‌ مساجد براي احياي نقش محوري مسجددرجامعه است/يکي از نقش‌هاي کانون‌ها کادرسازي براي انقلاب است
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور:

تلاش کانون‌های‌ مساجد برای احیای نقش محوری مسجددرجامعه است/یکی از نقش‌های کانون‌ها کادرسازی برای انقلاب است

معاون فرهنگي هنري ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور در نشست شوراي هماهنگي کانون هاي مساجد چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه تلاش کانون هاي مساجد براي احياي نقش محوري مسجد در جامعه است، افزود: يکي از نقش‌هاي کانون‌ها کادرسازي براي انقلاب است.
شناسه خبر : 53144 تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، نشست هم اندیشی شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری به همراه آیین تکریم و معارفه مدیر ستادکانون های  مساجد استان در دفتر حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با حضور مهدی مقدم، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و اعضای شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

 

مهدی مقدم، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این نشست گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کنار امام جماعت و پایگاه بسیج، دستیار و مُعین فرهنگی و هنری هستند و لذا رقیب تلقی نشوند بلکه کمک کننده هستند.

 

وی افزود: توانمندسازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را که در چند بخش دنبال می کنیم که کادرسازی برای انقلاب یکی از نقش‌های کانون‌ها است و این مجموعه بر مسئله بانوان نیز برنامه‌ریزی جدی دارد. پرداختن به موضوع زن با بهره‌گیری از نگاه مقام معظم رهبری به الگوی سوم زن مسلمان طراحی شده و گرفتار کلیشه‌ها نیست. در واقع، در مسئله بانوان موضوع تأسیس کانون‌های ویژه بانوان در دستور کار قرار گرفته و به دنبال این هستیم که گفتمان‌سازی تعریف از زن در منظومه فکری امامین انقلاب که الگوی سوم زن را ارائه می‌دهد، توسعه یابد. 

 


معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: عمل به مطالبه مقام معظم رهبری ناظر بر مسجد، پایگاه قرآنی که محتوای آن نخستین بار در ۲۲ فروردین ۱۳۷۰ از سوی ایشان مطرح شد، و در سال 1401 و1402 نیز مجددا تأکید داشتند و این موضوع حتماً با یک هم‌افزایی و همراهی همگانی باید اتفاق بیفتد.

 

وی در پایان هویت‌بخشی به مساجد را از مهمترین برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور عنوان کرد و افزود: اعتقاد ما بر اینست اگر مسجد تقویت شود کانون‌ها فرهنگی هنری هم تقویت می‌شوند از همین رو در این مسیر تلاش مضاعفی به کار گرفته‌ایم.