نشست هم‌اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سامان با امام جمعه
نشست هم‌انديشي مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان سامان با امام جمعه

نشست هم‌اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سامان با امام جمعه

مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان سامان با امام جمعه شهر سامان ديدار و گفتگو کردند.
شناسه خبر : 53553 تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، نشست هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سامان با حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی، امام جمعه شهرستان سامان در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 

در این نشست شیوه نامه صدور و تمدید مجوز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و صدور احکام مسئولیت مدیران کانون تشریح شد. این امر در راستای احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد، تربیت، رشد و توانمندسازی نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی در جوار مساجد و توسعه فرهنگ اصیل و ناب اسلامی ایرانی صورت گرفت.

 

در ادامه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ضمن ارائه گزارش عملکرد کانون، بر نقش محوری ائمه جماعات در فعالیت های مسجد و محله تاکید کرده و برای حضور ائمه جماعات در مساجد فاقد امام جماعت خواستار پیگیری ازمراجع ذی ربط  شدند.  

 

گفتنی است این سلسله نشست ها با محوریت امامان جمعه شهرستان ها وبا حضور مسئولان کانون‌های در راستای هم اندیشی، هم افزایی و تشریک مساعی در دفاتر امام جمعه برگزار می گردد.

 

در حال حاضر38 کانون فرهنگی هنری عمومی و 2  کانون تخصصی خواهران در مساجد شهرها و روستاهای شهرستان سامان با قریب به 3 هزار عضو ثبت شده در سامانه بچه های مسجد، فعالیت می کنند.