گسترش همکاری های سه جانبه کانون های مساجد، کانون های خدمت رضوی و اداره کل کتابخانه های عمومی درچهارمحال و بختیاری
گسترش همکاري هاي سه جانبه کانون هاي مساجد، کانون هاي خدمت رضوي و اداره کل کتابخانه هاي عمومي درچهارمحال و بختياري

گسترش همکاری های سه جانبه کانون های مساجد، کانون های خدمت رضوی و اداره کل کتابخانه های عمومی درچهارمحال و بختیاری

در نشست مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، دبير کانون تخصصي کتاب و کتابخواني رضوي با مدير کل کتابخانه هاي عمومي استان چهارمحال و بختياري بر تقويت و گسترش همکاري هاي مشترک در برگزاري ويژه برنامه هاي حوزه کتاب و کتابخواني تاکيد شد
شناسه خبر : 54205 تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان چهارمحال و بختیاری، در راستای تقویت و گسترش همکاری های مشترک در برگزاری ویژه برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی، نشست حجت الاسلام  و المسلمین محمدابراهیم حجت پناه، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری و راضیه بقایی دبیر کانون تخصصی کتاب وکتابخوانی مدیریت کانون های خدمت رضوی با احمد فرهادی بابادی، مدیر کل کتابخانه های عمومی برگزار شد.


در ابتدای نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم حجت پناه، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ظرفیت بالای مردمی کانون های فرهنگی هنری مساجد و وجود 460 باب کانون فرهنگی هنری، 167 باب کتابخانه مخزن دار، 147باب کتابخانه باز و 34 باب کانون تخصصی خواهران در مساجد استان خواستار برگزاری دوره های آموزشی مشترک برای کتابداران کتابخانه ها شد.


وی با تاکید بر اجرای برنامه های جذاب فرهنگی، هنری در کتابخانه ها برای جذب نوجوانان و جوانان افزود: پیگیر اجرای طرح «تنفس اوراق» در مساجد با مطالعه 20 دقیقه ای کتب مفید پس از اقامه نماز مغرب و عشاء هستیم.


در ادامه نشست راضیه بقایی، دبیر کانون تخصصی کتاب وکتابخوانی، مدیریت کانون های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح «سفیران دانایی رضوی» در آینده نزدیک در مدارس شبانه روزی شهرستان کوهرنگ به همت خادمیاران رضوی کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه خرید و گردش کتاب های هدفمند و مفید برای کودکان و نوجوانان بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته در کتابخانه های مسجد اجرا خواهد شد، افزود: هرهفته برنامه چهارشنبه های امام رضایی در مدارس با محوریت کتاب و کتابخوانی انجام می شود.


دبیر کانون تخصصی کتاب وکتابخوانی مدیریت کانون های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از راهکارهای موثر برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به کتاب و کتابخوانی و حضور در کتابخانه ها، استفاده از نرم افزارها و بازی های رایانه ای قرآنی  و آموزش مفاهیم قرآنی و دینی به این عزیزان است.


وی افزود: در ایام اعتکاف رجبیه طرح «اعتکاف با طعم کتاب» با محوریت خادمیاران رضوی کتاب و کتابخوانی استان در مساجد منتخب برگزار خواهد شد.


در ادامه احمد فرهادی بابادی مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی گفت: بازدیدهای مشترک از کتابخانه های عمومی و کتابخانه های مساجد با حضور مدیران دو دستگاه برنامه خوبی برای گسترش فعالیت های مشترک خواهد بود.


وی افزود: برای گسترش چتر رسانه ای فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی در استان خبرگزاری ایبنا در استان فعال شده است.


رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: با تاکید بر آمادگی کامل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری برای انجام فعالیت های مشترک با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد بر تعامل بیشتر و تقویت همکاری های فیمابین تاکید کرد.