دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد چهارمحال با مدیرکل صداوسیمای استان
ديدار مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد چهارمحال با مديرکل صداوسيماي استان
در راستای گسترش فعالیت های رسانه ای صورت گرفت؛

دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد چهارمحال با مدیرکل صداوسیمای استان

حجت الاسلام حجت پناه با مدير کل صداو سيماي استان چهار محال و بختياري که مربي قرآن کانون عترت مسجدحضرت ابوالفضل (عليه السلام) شهرکرد است ديدار و گفتگو کرد.
شناسه خبر : 55845 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام محمدابراهیم حجت پناه، همراه معاونین کانون های خدمت رضوی با «سید  محسن حسینی» مدیرکل صداوسیمای استان چهار محال وبختیاری دیدار و پیرامون زمینه های مشترک همکاری گفتگو کرد.   

                                                                                                                                 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد چهارمحال وبختیاری در ابتدای این دیدار از تمامی دست‌اندرکاران صدا سیمای مرکز استان به جهت همکاری بسیار خوب با کانون های مساجد و مدیریت خدمت رضوی استان در ترویج سیره معصومین (علیهم السلام) قدردانی کرد.


 
وی افزود: نقش رسانه‌ با توجه به برخورداری از جمعیت قابل توجه از مخاطبین در شرایطی که فرهنگ جامعه تحت هجوم سنگین رسانه‌های معاند قرار دارد، بسیار مهم و حساس است و در این خصوص ظرفیت 2000 نفری خادمیاران رضوی و 460 باب کانون فرهنگی هنری و 34 باب کانون تخصصی خواهران درعرصه های مختلف تخصصی برای کمک به صداوسیما در خصوص تولید محتوا آمادگی دارند.

حجت الاسلام حجت پناه افزود: کانون های خدمت رضوی و سازمان صدا و سیما  در استان می توانند با ایجاد پیوندی یکپارچه وهمبستگی با ارائه ایده های خلاقانه در تولید محتوای رضوی و آثارهنری و رسانه‌ای درقالب‌های مختلف اقدام کنند.

سید محسن حسینی، مدیر کل صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری نیزدر ادامه دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های اجراشده گفت: همکاری‌‌ کانون های خدمت رضوی ان شاءالله می تواند تحول خوبی در خصوص گسترش فرهنگ و سیره رضوی در استان ایجاد کند.

 

وی که از پنج سالگی در مسجد حضور داشته و از بنیانگذاران مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) شهرکرد بوده است، ادامه داد: در صدا و سیما به برخی مسایل ضریب می‌دهیم و هر مسجد بتواند یک محصول (فیلم کوتاه، موشن و ...) تولید کند، از صداوسیما پخش می شود.

 

حسینی افزود: مساجد یکی از اولویت‌هاست و ایده‌مند بودن بچه‌های مسجد مهم است. فعالیت بچه های مسجد در قالب مستند مستقل یا یک بخش از برنامه روزانه یا شبانه یا برنامه کودک در صداوسیما انعکاس می بابد و در آغاز این طرح مستند «30شب، 30 مسجد» در ماه مبارک رمضان به روی آنتن می رود.

 

مدیرکل صداوسیمای استان چهار محال وبختیاری که خود مربی قرآن کریم در مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) و عضو کانون فرهنگی هنری عترت شهرکرد بوده است، با تاکید بر اینکه انعکاس فعالیت ها در مساجد مستلزم نگاه جدید به این حوزه است، افزود: برای این امر مهم باید ایده جدید داشته باشیم و صداوسیما منتظر محتوا و طرح و تصویر است.


  
وی با اشاره به تولید فیلم مستند «کبوترحرم» با محوریت فعالیت و عملکرد کانون های خدمت رضوی در استان ادامه داد: این دستآورد می تواند باب جدیدی در جهت همکاری هرچه بیشترصدا وسیمای استان با آستان قدس رضوی ایجاد نماید و از همه همکاران که در تهیه این مستند نقش آفرینی کردند تشکر و قدردانی می کنم.


 
حسینی در پایان ضمن اشاره به دستآوردهای ارزشمند و تاثیرگذار مستند «کبوتر حرم» گفت: صدا وسیما به دنبال رویکردهای جدید، نوآورانه وخلاقانه دربرنامه‌های معارفی و قرآنی است و امیدواریم با پیوست رسانه در گسترش معارف و سیره رضوی اتفاقات جدیدی رقم بخورد.