جشن تکلیف دختران 9 ساله در طرح «دختر ماه» با حضور خادمیاران رضوی در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود
جشن تکليف دختران 9 ساله در طرح «دختر ماه» با حضور خادمياران رضوي در چهارمحال و بختياري برگزار مي شود
با همکاری ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد

جشن تکلیف دختران 9 ساله در طرح «دختر ماه» با حضور خادمیاران رضوی در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

حجت الاسلام حجت پناه در نشست شوراي فرهنگ عمومي استان از برگزاري جشن تکليف دختران 9 ساله با حضور خادمياران رضوي و اجراي طرح «دختر ماه» در چهارمحال و بختياري خبر داد
شناسه خبر : 60411 تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۲۶

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین حجت پناه در دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری در سال1402 گفت: کانون بانوان وخانواده، مدیریت خدمت رضوی استان با همکاری ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، جشن تکلیف دختران 9 ساله را با حضور خادمیاران رضوی در طرح «دختر ماه» در چهارمحال و بختیاری برگزار می کند. 

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری افزود: در این طرح یک جشن تشرف خانگی در کنار اعضای خانواده با پرچم متبرک آستان قدس رضوی همراه با اهدای بسته‌ای از هدایای متبرک و معنوی اعم از چادر نماز و سجاده، دو کتاب «دختر ماه» و «کلاس پر حاشیه»، نشان دختر ماه، پیام تولیت آستان قدس رضوی خطاب به دختران مکلف، لوازم تزئین و ... توسط یک خادمه بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح در استان چهارمحال و بختیاری برای 408 دختر که فرایند شناسایی آن ها انجام شده است، برگزار می‌شود؛ افزود: این جشن آغاز یک جریان ارتباطی 6 ماهه بین دختران تازه مکلف با همراهی یک پشتیبان است که مهارت‌های لازم را برای ارتباط با دختران نوجوان دارند. این ارتباط در قالب فعالیت‌های روزانه تداوم پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام حجت پناه افزود: دخترها همراه مادر و پشتیبان خود، 9 گام آموزشی را با موضوعاتی مرتبط با احکام سن تکلیف، کیفیت انجام اعمال عبادی، مباحث اعتقادی، شرایط مقتضی سن بلوغ، طی می‌کنند.


  
وی ادامه داد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور در این طرح، فرآیند جذب این عزیزان را به کانون های فرهنگی هنری مساجد و ثبت اسامی خانواده این افراد در سامانه بچه های مسجد را انجام داده و با دعوت نامه امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد محله به حضور در مساجد و بهره مندی از امکانات و ویژه برنامه های فرهنگی در مساجد بالاخص طرج ملی مسجد، پایگاه قرآن در کانون های فرهنگی هنری مساجد تشویق و ترغیب می شوند.

 

گفتنی است، در دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری در سال1402 که با حضور حجت الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، محسن حسین میرزایی ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم حجت پناه، و مدیر کانون های خدمت رضوی استان  و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، از پوستر طرح «دختر ماه» رونمایی شد.