برپایی بیست و یکمین نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی در چهارمحال‌وبختیاری
برپايي بيست و يکمين نمايشگاه کتاب و علوم قرآني در چهارمحال‌وبختياري
با شعار «می‌خوانمت برای زندگی با آیه‌ها» صورت می پذیرد:

برپایی بیست و یکمین نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی در چهارمحال‌وبختیاری

حجت الاسلام حجت پناه گفت: به همت «بچه هاي مسجد»، بيست و يکمين نمايشگاه کتاب و علوم قرآني چهارمحال‌وبختياري از 18 تا 21 فروردين ماه 1402 در محل فرهنگسراي شهرکرد به همت بچه هاي مسجد برپا مي گردد.
شناسه خبر : 61252 تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۵:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم حجت پناه افزود: برای اولین بار در استان نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی به صورت مردمی و به همت بچه های مسجد از تاریخ 18 فروردین ماه1402 برابر با 26 ماه مبارک رمضان 1445 در فرهنگسرای شهرکرد برپا می گردد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه شیوه برگزاری نمایشگاه در این دوره متفاوت از سال های گذشته است، افزود: شبستان و رواق های موضوعی بیست و یکمین نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی چهارمحال‌وبختیاری شامل «شبستان قرآن و رسانه»، «رواق هنر قرآنی»، «رواق سبک زندگی اسلامی»، «رواق تربیت قرآنی» و «رواق قرآن و کودک» خواهد بود.


وی افزود: «شبستان قرآن و رسانه» به اجرای زنده گروه های هنری، سرود و نمایش و معرفی استعدادهای قرآنی، استقرار و فعالیت خبرگزاری ها، گروه های خبری، مطبوعات و صداوسیمای مرکز استان، برپایی کرسی های تلاوت، برگزاری محافل خانوادگی قرآن کریم، اقامه نمازهای جماعت، آموزش اذکار نماز، پاسخگویی به سوالات شرعی و احکام اسلامی، شناسایی و ثبت قاریان استان در سامانه بچه‌های مسجد برای شرکت در کرسی های تلاوت مساجد و اجرای طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» اختصاص پیدا کرده است.


حجت الاسلام حجت پناه ادامه داد: در «رواق هنر قرآنی» برگزاری ویژه برنامه های کتابت قرآن کریم، برگزاری کارگاه‌های متنوع هنری، نمایش آثار قرآنی با حضور هنرمندان، برگزاری کارگاه های قصه‌ گویی قرآنی، برگزاری نشست‌های فرهنگی، ادبی و هنری ، برپایی عصر شعر قرآن و عترت پیش بینی شده است.


 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری افزود: در «رواق سبک زندگی اسلامی»  ارائه مشاوره خانواده، معرفی سیره شهدا، برگزاری کلاس های آموزشی سبک زندگی اسلامی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه ترویج معارف قرآن و عترت(علیهم السلام) از سوی نهادهای دولتی و مردمی در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: در «رواق تربیت قرآنی» ارائه گزارش های مردمی، موسسات و نهادها از برگزاری دوره های آموزشی قران کریم و ارائه مدل های آموزشی موفق برنامه ریزی شده است.


 حجت الاسلام و المسلمین حجت پناه با اشاره به اینکه در زمان برگزاری نمایشگاه ساعات 9 تا 12 صبح برای حضور دانش آموزان برنامه ریزی شده است، افزود: در «رواق قرآن و کودک» برگزاری کارگاه های آموزشی و ایستگاه نقاشی، بازی‌های کودکانه، برگزاری کلاس های آموزش علوم قرآنی به کودکان، اجرای نمایش‌های عروسکی با محوریت معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) پیش بینی شده است. 


وی ادامه داد: ساعات بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی در چهارمحال‌وبختیاری در بعدازظهر ها از ساعت 16:00 الی 21:00 بوده و در فعالیت های جنبی بیست و یکمین نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی در چهارمحال‌وبختیاری فروشگاه عرضه کتب، لوح فشرده و نرم افزارهای قرآنی و محصولات فرهنگی و عرضه محصولات و پوشش‌های اسلامی انجام خواهد شد. 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در پایان افزود: ارگان ها، ادارات، نهادها، موسسات و تشکل های مردمی که تمایل به حضور، فعالیت و عرضه محصولات خود در بیست و یکمین نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی چهارمحال‌وبختیاری را دارند، می‌توانند برای رزرو غرفه و ارائه محصولات و خدمات قرآنی از طریق لینک https://survey.porsline.ir/s/TZox68g درخواست خود را اعلام کنند.