بیست و یکمین نمایشگاه قرآن در چهارمحال و بختیاری گشایش یافت
بيست و يکمين نمايشگاه قرآن در چهارمحال و بختياري گشايش يافت
با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد

بیست و یکمین نمایشگاه قرآن در چهارمحال و بختیاری گشایش یافت

بيست و يکمين نمايشگاه قرآن چهارمحال و بختياري با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد گشايش يافت
شناسه خبر : 61330 تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، بیست و سومین نمایشگاه قرآن چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمدابراهیم حجت پناه، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری و سایر مسئولان استانی در فرهنگسرای شهرکرد گشایش یافت.

 

آیین گشایش بیست و یکمین نمایشگاه قرآن در چهارمحال و بختیاری با برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم با قرائت محمد اسماعیلی، حائز رتبه اول قرائت تقلیدی کشوری در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدها متان» اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و قرائت محسن مولوی، رتیه اول مسابقات «مدهامتان» در استان در رشته قرائت تحقیق همراه بود.

 

 حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در این آیین گشایش با اشاره به آیات قرآن تلاوت شده در کرسی تلاوت، گفت: قرآن رحمت پروردگار است، کسانی که قرآن را خوانده‌اند؛ اما معرفت قرآنی را نیافته‌اند، دچار خسارت خواهند شد، کسی که از معارف قرآن فاصله بگیرد و به جامعه ستم کند، ظالم است.

 

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم که حداقل یک دور تفسیر کامل قرآن را مطالعه کنیم که ساده‌ترین کتاب، تفسیر «نمونه» است

 

بیست و یکمین نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری که برای اولین بار  به صورت مردمی و به همت بچه های مسجد برپا گردیده است از تاریخ 18 تا 21 فروردین ماه1402 در فرهنگسرای شهرکرد میزبان علاقمندان خواهد بود.

 

ساعات بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری، صبح ها از ساعت 09:00 تا 12:00 و بعدازظهرها از ساعت 16:00 الی 22:00 خواهد بود.

 

ویژه برنامه های متنوعی در شبستان و رواق های موضوعی بیست و یکمین نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی چهارمحال‌وبختیاری شامل «شبستان قرآن و رسانه»، «رواق هنر قرآنی»، «رواق سبک زندگی اسلامی»، «رواق تربیت قرآنی» و «رواق کودک قرآنی» برای اجرا پیش بینی شده است.

 

 «شبستان قرآن و رسانه» اجرای زنده گروه های هنری، سرود و نمایش و معرفی استعدادهای قرآنی، استقرار و فعالیت خبرگزاری ها، گروه های خبری، مطبوعات و صداوسیمای مرکز استان، برپایی کرسی های تلاوت، برگزاری محافل خانوادگی قرآن کریم، اقامه نمازهای جماعت، اجرای نمایش‌های عروسکی با محوریت معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و اجرای طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» اختصاص پیدا کرده است.

 

در «رواق هنر قرآنی» برگزاری ویژه برنامه های کتابت قرآن کریم، نمایش آثار قرآنی با حضور هنرمندان و در «رواق سبک زندگی اسلامی»  ارائه مشاوره خانواده، معرفی سیره شهدا، برگزاری کلاس های آموزشی سبک زندگی اسلامی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه ترویج معارف قرآن و عترت(علیهم السلام) از سوی نهادهای دولتی و مردمی پیش بینی شده است.

 

در «رواق تربیت قرآنی» ارائه گزارش های مردمی، موسسات و نهادها از برگزاری دوره های آموزشی قران کریم و ارائه مدل های آموزشی موفق و در رواق «کودک قرآنی»برگزاری کارگاه های آموزش قرآن کریم، ایستگاه نقاشی، بازی‌های کودکانه، برگزاری کلاس های آموزش علوم قرآنی به کودکان برنامه ریزی شده است.